Wargaming przeprasza graczy World of Warships i obiecuje poprawę

Dodany przez guru około 3 lata temu
3 3116
Wargaming przeprasza graczy World of Warships i obiecuje poprawę

O co chodzi?

O niedawną aferę z “agresywną monetyzacją” (usuwanie statków, które wracają w lootboxach), po której na twórców World of Warships wylało się wiadro pomyj. Sprawa była tak poważna, że wielu content-creatorów WoWsa postanowiło zakończyć współpracę i odejść z gry

Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Wargaming nie schowało jednak głowy w piasek. Przyjęło (zasłużony???) hejt na klatę i we wczorajszym liście do społeczności (TUTAJ) przeprosiło za swoje nieodpowiednie zachowanie, obiecując jednocześnie daleko idące zmiany, aby podobna sytuacja nigdy nie miała już miejsca. 

(publikujemy tylko obszerne fragmenty)

Drodzy gracze,

Ostatnio wielu z Was było zdenerwowanych różnymi incydentami w grze, naszymi decyzjami, a także ogólnym stanem World of Warships i jej społeczności. Zanim przejdziemy dalej, chcemy przeprosić Was wszystkich, zarówno graczy, jaki i twórców treści, moderatorów, testerów i innych wolontariuszy, tych, którzy nas wspierają i tych, którzy się na nas zawiedli. Wszystko, co dzieje się w grze i społeczności, jest naszą odpowiedzialnością i przepraszamy, że pozwoliliśmy, aby sytuacja doszła do obecnego stanu.

Monetyzacja

World of Warships to darmowy tytuł oparty na koncepcji gry jako usługi z istotnymi comiesięcznymi aktualizacjami i stałym cyklem ewolucyjnym. Aby wesprzeć ten model, opieramy się na wielu metodach monetyzacji gry uważanych za standardową praktykę w branży. Chociaż uważamy, że nierozsądnie jest oczekiwać, że będziemy omawiać nasze strategie monetyzacyjne w większych szczegółach - ostatecznie są to informacje o znaczeniu krytycznym dla działalności naszej firmy – rozumiemy, że istnieją pewne szczegóły, które mogą być powodem do niepokoju dla wielu z Was.

Od teraz dla wszystkich nowych okrętów, jeśli są one dystrybuowane za pośrednictwem kontenerów lub zestawów losowych, będzie można je zdobyć w inny sposób.

Wskaźniki ‘dropów’. Planujemy opublikować wszystkie współczynniki szans na wylosowanie („dropów”) dla wszystkich Kontenerów i losowych zestawów w grze i już nad tym pracujemy. Zajmie nam to trochę czasu, ale naszym twardym zobowiązaniem jest to, że stanie się to w ciągu przyszłego roku.

Feedback

Jednym z głównych tematów, którymi chcemy się zająć, jest to, jak Wasze opinie wpływają na grę. Niestety, nie zawsze było jasne, w jaki sposób wykorzystujemy Wasz feedback i gdzie wpisują się on w nasz proces decyzyjny. Zawsze braliśmy go pod uwagę, ale patrząc wstecz widzimy, że w niektórych przypadkach nie był on wystarczająco wykorzystywany, w porównaniu z innymi ważnymi dla nas źródłami informacji: dużymi ilościami danych i kreatywną wizją gry zespołu. Chcemy zmienić tę sytuację i upewnić się, że zwracamy większą uwagę na Wasze sugestie i opinie, jednocześnie dając Wam lepszy wgląd w sposób podejmowania przez nas decyzji.

Komunikacja

Jesteśmy dużym, rozproszonym zespołem około 500 osób pracujących w ponad 4 krajach. Pochodzimy z różnych środowisk, zróżnicowanych kulturowo i również stawiamy czoła poważnym utrudnieniom spowodowanym przez globalną pandemię. Ogranicza nam to możliwości spotkania się osobiście, aby móc uzgodnić pewne sprawy i w rezultacie napotykamy na wyzwania w sferze komunikacji. Jednak te wewnętrzne kwestie nie powinny być widoczne, a tym bardziej wpływać na wrażenia z gry. Ulepszanie komunikacji to niekończący się proces, który musi być ewolucyjny, a nie rewolucyjny, więc z czasem te usprawnienia będą widoczne stopniowo w wielu obszarach, a nie jako jednorazowa instytucjonalna zmiana dokonana z dnia na dzień.

Wszystko to jest tylko naszym obecnym, pierwszym planem. Będziemy szukać innych ciekawych rozwiązań. Chcemy pokazać Wam naszą odpowiedzialność, troskę o grę zarówno w komunikacji z Wami jak i poprzez konkretne działania opisane powyżej (i nie tylko) – aby gra była lepsza dla wszystkich.

No i jak? Przekonali was?


3 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube