WildStar został uratowany!
WildStar został uratowany. Przynajmniej tymczasowo.
Wszystko dzięki premierze na STEAM i niedawnej aktualizacji w grze, które (w drugim kwartale tego roku) pomogły podwoić sprzedaż WildStar. Oczywiście, sytuacja nadal nie wygląda za ciekawie, ale przynajmniej udało się uniknąć spadku... i prawdopodobnie czegoś gorszego.
No bo gdyby debiut u Valve nie wypalił… to teraz szykowalibyśmy się pewnie do zamknięcia serwerów.
To co udało się WildStar-owi, nie udało się Guild Wars 2. MMORPG notuje najgorszy kwartał w swojej 4-letniej historii. W porównaniu do pierwszych miesięcy 2016 roku, obroty spadły o prawie połowę. Cóż, kryzys musiał kiedyś nadejść.
- 3Q12 - 45,841 (Pre-sales)
- 4Q12 - 119,013 (Launch, Southsun, Fractals)
- 1Q13 - 36,382 (LS Season 1 starts, Flame and Frost)
- 2Q13 - 28,889 (SAB, Molten Facility, Dragon Bash)
- 3Q13 - 24,481 (Bazaar of the Four Winds, Queen's Jubilee, Tequatl revamp, SAB2)
- 4Q13 - 33,555 (Aetherpath, Tower of Nightmares, WvW Season 1)
- 1Q14 - 25,142 (Marionette, Battle for Lion's Arch, LS Season 1 ends)
- 2Q14 - 21,506 (Feature Pack ((Account wardrobe, dyes, megaservers)), Bazaar 2)
- 3Q14 - 19,686 (LS Season 2 begins, Drytop, Feature Pack ((NPE, global guilds, TP Revamp), WvW Season 2)
- 4Q14 - 19,272 (Silverwastes)
- 1Q15 - 20, 026 (LS Season 2 ends, HoT announced at PAX, HoT Closed Beta 1)
- 2Q15 - 22,470 (HoT Closed Beta 2)
- 3Q15 - 20,699 (Stronghold / Desert BL test weekends, BWE 1 & 2)
- 4Q15 - 37,331 (BWE 3, Heart of Thorns release, Spirit Vale, PVP Leagues)
- 1Q16 - 30,667 (Winter Quarterly Update ((Tyria Gliding, Shatterer Revamp), Salvation Pass)
- 2Q16 - 15,894 (SAB, Spring Quarterly Update ((Fixing HoT, WvW linking, Level 80 boost)), Stronghold of the Faithful)
Pozostałe gry NCSoftu nadal trzymają się nieźle. Prym wiedzie oczywiście stary jak świat Lineage 1, zaraz za nim Blade & Soul.
Pełny raport znajdziecie TUTAJ.