Wojna 50v50 i rzemiosło w New World
Amazon zalewa nas kolejnymi informacjami na temat New World. Tym razem otrzymaliśmy trailer wojny 50 na 50 oraz opis rzemiosła w tym MMORPG-u. Jak będą wyglądały batalię w New World zobaczycie na materiale wideo powyżej. Opis działania systemu w teorii znajdziecie tutaj, ale wiadomo, że zawsze lepiej zobaczyć coś na filmiku. Co jednak z rzemiosłem?
Umiejętności rzemieślnicze, które pozwalają tworzyć przedmioty użytkowe, jak arkana czy gotowanie, zyskują dodatkową wydajność zasobów. Na przykład początkujący arkanista tworzy nalewki lecznicze w stosunku 1 do 1, podczas gdy doświadczony arkanista ma możliwość produkowania dodatkowych nalewek. Z początku może się wydawać, że to niewiele, ale w przypadku masowej produkcji ostateczny wynik może być większy o nawet 30%.
Im lepiej będzie Wam szło wytwarzanie sprzętu, tym wyższej jakości on będzie. W miarę rozwoju umiejętności rzemieślniczej, która służy do tworzenia sprzętu z punktami wyposażenia (jak broń lub pancerz), ogólna możliwa liczba punktów wyposażenia do uzyskania zacznie się powiększać. Na przykład początkujący zbrojmistrz będzie wytwarzał żelazne miecze o stosunkowo wąskim zakresie jakości, posiadające od 200 do 210 punktów wyposażenia. Wraz z rozwojem umiejętności kucia broni ten zakres również się powiększy, a z czasem to samo będzie dotyczyć także minimalnej liczby punktów wyposażenia wytwarzanych przedmiotów.
Bardziej wykwalifikowani zbrojmistrzowie będą mogli tworzyć broń niższego poziomu, która będzie potężniejsza od broni wyższego poziomu wytworzonej przez mniej doświadczonych kowali. W chwili odblokowania stali lub uzbrojenia wyższego poziomu będziecie musieli zacząć od podobnego przedziału (300–310, 400–410 itd.).
Wasze umiejętności będą się rozwijać podobnie jak w przypadku uzbrojenia niższego poziomu. W końcu zyskacie możliwość wytwarzania broni niższego poziomu, która będzie śmiało konkurować z bronią wyższego poziomu wykutą przez mniej doświadczonych kowali. Na przykład: doświadczony zbrojmistrz może wykuć żelazny miecz, który będzie odrobinę mocniejszy od bazowego miecza stalowego, co może być niezwykle przydatne przy wyposażaniu znajomych i sojuszników na niższych poziomach.
Każdy tworzony element wyposażenia ma niewielką szansę zdobycia jednego lub kilku profitów. Od czasu do czasu uda wam się nawet wytworzyć przedmiot z gniazdem na klejnot. Jest to całkowicie losowe, ale możecie podjąć odpowiednie kroki w procesie wytwarzania, aby zyskać kontrolę nad jego rezultatem.
Możecie poprawić swoje szanse na uzyskanie gniazda na klejnot poprzez zwiększenie ilości głównego zasobu, który będzie wykorzystany do wytworzenia przedmiotu. Jeśli chcecie na przykład, aby stalowy miecz miał większą szansę na uzyskanie gniazda na klejnot, musicie użyć do jego wytworzenia więcej stali. Nie ma tutaj żadnych gwarancji, ale po użyciu odpowiedniej liczby surowców wasze szanse mogę wzrosnąć z niskich do wysokich.
Liczba i poziom profitów, które może uzyskać przedmiot, są zależne od azothu. W czasie wytwarzania możecie się zdecydować na użycie azothu, by zwiększyć swoje szanse na uzyskanie dodatkowych profitów.
Możecie również wybrać specjalne modyfikatory. Pozwalają one dodać do przedmiotu określony rodzaj profitu. W czasie swoich podróży możecie się na przykład natknąć na potężny magiczny kwiat smoczej chwały. Jest on bogatym źródłem esencji ognia, która z kolei jest niezwykle ważnym surowcem wykorzystywanym przez arkanistów przy tworzeniu eliksirów i ognistych lasek. Podczas zbierania kwiatów smoczej chwały macie niewielką szansę na zdobycie również łodygi smoczej chwały, która może zostać wykorzystana do stworzenia broni z profitem „podpalania”, powodującej dodatkowe obrażenia od ognia przy każdym ataku.
New World zadebiutuje w systemie Buy-to-Play pod koniec sierpnia.