Blizzard pisze o addonach i to, jak się zmienią w World of Warcraft: Midnight

Od dodatku „Midnight” World of Warcraft czeka trzęsienie ziemi, jeśli chodzi o addony czy ściślej mówiąc Combat Addony. O jednej z takich rewolucji (RIP WeakAuras) pisaliśmy już dwa tygodnie temu, chociaż geneza sytuacji miała miejsce już na wiosnę, gdy Blizz ogłosił zmianę polityki co do addonów.
Blizzard zdaje sobie sprawę, że to bardzo delikatna sprawa, która dotknie milionów graczy i ich codziennej rutyny, więc - żeby rozwiać pewne wątpliwości - opublikowano specjalny artykuł zatytułowany „Jak nadchodzące zmiany w Midnight wpłyną na Combat Addony?„.
Poniżej publikujemy najciekawsze fragmenty (a zielonym kolorem zaznaczyliśmy najważniejsze kwestie):
***
"Rozpoczęliśmy fazę alfa z najbardziej restrykcyjną wersją naszej logiki, dbając o to, aby w pełni uwzględniać potencjał addonów do zapewniania przewagi konkurencyjnej w walce.
Proces ten trwał przez ostatnie kilka tygodni i jesteśmy głęboko wdzięczni za wszystkie opinie, które ukształtowały nasze priorytety. Ulepszenia te będą kontynuowane w miarę przechodzenia do fazy beta i testowania zawartości końcowej, wspieranej przez spostrzeżenia rosnącej grupy testerów.
Główny cel zmian wprowadzanych w Midnight jest prosty: addony nie powinny być w stanie automatyzować decyzji bojowych za gracza. Co więcej, addony powinny zachować możliwość dostosowywania sposobu prezentowania graczowi informacji.
W Midnight addony nadal będą oferować wiele funkcji i personalizacji, z których gracze korzystają od dawna. Obejmuje to dostosowanie wyglądu niemal wszystkiego, co widać w interfejsie użytkownika, takiego jak ramki rajdu, tabliczki z nazwami, paski akcji, panele, czcionki i grafiki. Addony będą również mogły prezentować graczowi informacje o walce w sposób różniący się od naszego podstawowego interfejsu użytkownika.
Jako kolejny przykład funkcjonalności dodatku Midnight , przyjrzyjmy się ważnym rzutom zaklęć w tabliczkach z nazwami. W Midnight nasze podstawowe tabliczki z nazwami pokazują graczowi, kiedy przeciwnik rzuca ważne zaklęcie, rozjaśniając je i odtwarzając wokół nich animację flash. Addony będą mogły dostosowywać wygląd tego „ważnego rzutu”, na przykład powiększając pasek rzucania zaklęć lub nadając mu inną animację, dostosowaną do indywidualnych preferencji.
Aktywnie współpracujemy z twórcami dodatków, aby rozwiązywać wszelkie problemy, z jakimi borykają się w związku z nowymi interfejsami API, i zapewnić im maksymalne możliwości personalizacji, jednocześnie realizując nasze cele.
W ramach naszego stałego wsparcia dla funkcji zamiany tekstu na mowę (TTS), pracujemy nad dodaniem w grze Midnight nowej funkcji , która zapewni dźwiękowe alerty w walce. System ten umożliwi graczom włączanie alertów TTS w przypadku różnych ważnych wydarzeń w walce.

W ciągu ostatnich tygodni otrzymaliśmy wyraźne opinie od healerów na temat ograniczeń w naszych domyślnych ramkach rajdu. Podczas gdy addony nadal będą mogły znacząco dostosować wygląd i działanie tych ramek w Midnight , pracujemy nad ulepszeniami, które pomogą rozwiązać niektóre problemy, na które gracze polegali przy rozwiązywaniu addonów.
Dodajemy również obsługę wyświetlania, kiedy gracz ma aktywną ważną zdolność obronną lub podobną. Zwiększymy również rozmiar osłabień przypisanych do danej roli (takich jak zamiana tanków), aby gracze grający daną rolą wiedzieli, że muszą na nie zwracać szczególną uwagę. Addony nadal będą mogły zmieniać wygląd ramek rajdowych lub tworzyć całkowicie niestandardowe ramki rajdowe dla tych, którzy wolą taką opcję".
Całość znajdziecie TUTAJ.